top of page

אוכל ביתי – גם בעבודה!

אומרים שהארוחה הכי חשוב ביום היא ארוחת הבוקר, אבל כשאנחנו מבלים שעות רבות בעבודה - ארוחת הצהריים תופסת מקום חשוב לא פחות. עם היציאה להפסקת הצהריים, עומדות בפניכם שתי אפשרויות. האחת היא לאכול אוכל שהבאתם איתכם מהבית, והשניה היא לאכול במסעדה; כלומר לצאת החוצה מן המשרד למסעדה סמוכה ולחזור, או להזמין אוכל ממסעדה שיגיע עד למשרד ואז לשבת לאכול בו מבלי לעזוב אותו.

תיק מקרר האמפטון- צידנית רכה
התיק המקרר האמפטון - בעל בסיס רחב המתאים לכמה קופסאות אוכל ובקבוק שתיה אישי

מה תעדיפו לאכול? לפני שתחליטו, כדאי שתדעו: לאוכל ביתי בארוחת הצהריים בעבודה יש מספר יתרונות משמעותיים על פני אוכל ממסעדה.


שיקול המחיר

כמעט תמיד אוכל של מסעדות יקר יותר מאוכל שמכינים לבד בבית. זאת משום שכאשר אתם מזמינים אוכל במסעדה, אתם משלמים לא רק בעבור עלות חומרי הגלם ועבודתו של הטבח, אלא גם עבור הסכו"ם, החשמל, הגז, הארנונה, שכר הדירה, שכר המלצרים – ואם הזמנתם משלוח, אז גם חלק מעלות שכר השליח והדלק של הקטנוע שלו. כל אלה מגולמים במחיר לצרכן ולפיכך מעלים אותו באופן משמעותי.

אמנם יש דרכים לחסוך בעלויות של הזמנת אוכל ממסעדות: מקומות עבודה רבים מעניקים לעובדיהם הטבות בדמות כרטיסים המקנים הנחות בהזמנת ארוחות מרשימה של מסעדות בהסדר, ואפשר גם להתארגן כקבוצה ולהזמין יחד מאותו מקום על מנת לשלם דמי משלוח רק פעם אחת. אבל עדיין אוכל שהבאתם מהבית הוא הרבה יותר זול: עלותו מורכבת בדרך כלל מעלות חומרי הגלם, החשמל שבזבזתם כשעמדתם במטבח עם מנורה דולקת והגז שבזבזתם על חימום הכיריים. זה פחות או יותר הכל.


שיקול הבריאות

למרבה הצער, אתם לא יודעים מה מכניסים לכם באוכל שאתם מזמינים ממסעדות. שניצל עשוי להיות מוצג כאילו הכינו אותו בו במקום כשהוא למעשה היה קפוא, הופשר וחומם בלבד; קרוטונים בסלט יכולים להיראות פריכים וטעימים כך שלא תדעו שהם הוכנו מלחם שנשאר מלפני יומיים ועמד בפינה נידחת של המטבח; אין לכם שום דרך לדעת האם הדג שאתם מכניסים לפה היה טרי והוחזק בתנאים סניטריים נאותים, או שישב בטמפרטורת החדר יום שלם עד שהכניסו אותו לסושי שלכם; ועוד לא דיברנו על מונוסודיום גלוטומט החביב כל כך על מסעדות רבות למרות שאיננו בריא לגוף שלנו.

אוכל ביתי, לעומת זאת, הוא לגמרי בידיים שלכם. מרגע שרכשתם את חומרי הגלם אתם יודעים היטב מה התנאים בהם הוחזקו, מהו תאריך הפג תוקף וכיצד נעשה בהם שימוש במהלך הכנת האוכל שאתם מכניסים לפה. רק כאשר אתם מכינים את ארוחותיכם בעצמכם אתם יודעים בוודאות שלא נעשה שימוש בחומרים משמרים או תבלינים לא בריאים.


שיקול הטריות

רבים נוטים לחשוב שאוכל ממסעדות מגיע טרי, הישר מן המטבח של המסעדה, לעומת אוכל ביתי שמאבד מטריותו ומטעמו בכל רגע שעובר. ובכן, זה אולי היה נכון בעבר, אבל כבר לא: כמעט בכל מקום עבודה יש מקרר ומיקרוגל לשימוש העובדים, כדי שאפשר יהיה לאחסן את המזון בקירור וכך לשמור על טריותו וטעמו לאורך שעות רבות.


ואם אין מקום במקרר, או שיש סיכוי שמישהו יתבלבל ויקח את האוכל שלכם, או שאתם עובדים מחוץ למשרד? אין בעיה:

בזכות PACKIT, תיק מתקפל חדשני שהגיע לאחרונה לישראל, ניתן להביא אוכל מהבית ולשמור אותו בקירור למשך מספר שעות כשהוא נמצא ממש לידכם, בעמדת העבודה שלכם. זאת בזכות ג'ל מיוחד בדפנות התיק, השומר על טמפרטורה נמוכה עד לצריכת המזון כשהוא טרי וטעים כאילו הוכן זה עתה.


סיכום

בפעם הבאה שאתם יוצאים להפסקת צהריים, מומלץ כי תעדיפו לאכול אוכל שהבאתם איתכם מהבית מאשר לבזבז כסף על אוכל שאינכם בטוחים במרכיביו או בטריותו. בתיאבון!






848 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page