top of page

תמה חופשת הלידה? טיפים לשאיבת חלב

עודכן: 19 באוג׳ 2020

קשה לחזור לעבודה אחרי חופשת הלידה.

לא רק בגלל הבאסה של הבוס על הראש, תלונות הלקוחות או הררי הניירת שמחכים לך, אלא גם, ובעיקר, משום שאחרי כמה שבועות או חודשים בהן הנקת את התינוק שלך במהלך חופשת הלידה, נתת לו בעצם הרבה יותר מחלב אם: הנקה מרגיעה את התינוק, יוצרת ומחזקת את הקשר ביניכם, משככת פחדים, מרגיעה כאבים ועוד. ברור מאליו שהחזרה לעבודה תהיה קשה לשניכם, אבל אין ברירה, צריך להביא הביתה משכורת.


החדשות הטובות הן שיום העבודה מסתיים לאחר כמה שעות ומאפשר לך להתאחד מחדש עם התינוק שלך – אבל יש אימהות רבות שבוחרות להפסיק להניק עם שובן לעבודה ולעבור לתמ"ל בגלל שלדעתן שאיבת החלב לא נוחה או כרוכה בלוגיסטיקה מורכבת. וזה מצער, משום שכפי שחברות התמ"ל נוהגות לציין בעצמן, חלב אם הוא התזונה הטובה ביותר לתינוק שלך.

אם את חוזרת לעבודה בקרוב, מומלץ שלפחות תנסי לשאוב חלב אם במהלך שעות העבודה על מנת להקל על הגודש בחזה שלך ולהקטין את הסיכוי שיכולת ייצור החלב של הגוף שלך תיפגע. שאיבה סדירה ונכונה תוכל לוודא שהתינוק שלך ימשיך לקבל את התזונה הבריאה והטובה שהורגל אליה עד כה ברגע שתסיימי לעבוד ותחזרי הביתה.


באיזו משאבה להשתמש?

יש סוגים רבים של משאבות חלב, אבל בפרט לגבי מי ששואבת חלב במהלך יום העבודה, כדאי להשתמש במשאבה דו צדדית בגלל החיסכון בזמן. כמו כן יש לוודא שהמשאבה נצמדת לשד באופן מלא בעזרת ואקום, אחרת פעולת השאיבה תהיה כמעט בלתי אפשרית. יש גם משאבות עם אפשרות לפעולת גירוי שאמורה לסייע ליציאת החלב.


מתי לשאוב?

את לא חייבת לשאוב חלב רק במהלך העבודה, כמובן, אלא בהחלט אפשר לשאוב במועד אחר ולהקפיא או לתת למי שמשגיח על התינוק. למשל, נשים רבות מוצאות שנוח להניק משד אחד ולשאוב במקביל מן השד השני.

כדאי לשאוב את החלב בשעות קבועות מדי יום. הגוף מתרגל לפעולה והחלב ייצא ביתר קלות. שעות הבוקר הן אידיאליות לשאיבה, אפילו לפני הנקה ראשונה של התינוק עצמו. אל דאגה, החלב שלך לא ייגמר, ויישאר די והותר גם לארוחת הבוקר שלו.


איך לאחסן?

המזל הגדול הוא שחלב אם ניתן להקפאה והפשרה מבלי לאבד את יתרונותיו התזונתיים. לאחר השאיבה יש להעביר את החלב לשקית ייעודית ולשמור אותו במקפיא, רחוק מן הדלת ככל האפשר. מומלץ לשמור את השקיות בצורה אופקית, בשכיבה, כדי לחסוך מקום במקפיא. כדי להפשיר אותן, אפשר פשוט להוציא אותן אל השיש ומוטב אף להניח אותן, סגורות, בקערה עם מים חמימים.

אם את שואבת במהלך העבודה ואינן מעוניינת להניח את שקיות חלב האם שלך במקרר שמיועד לכלל העובדים, תוכלי לשמור אותן בתיק Packit – תיק עם מערכת קירור מובנית שמסוגל לשמור על טמפרטורה אידיאלית לחלב אם לאורך זמן רב ללא קרחומים או קוביות קרח. זהו תיק מתקפל, קטן וקומפקטי שהומצא בארה"ב על ידי אמא לשלושה ילדים. קחי אותו איתך לעבודה, שמרי בו את שקיות החלב שלך, וכשתחזרי הביתה בסוף היום תוכלי להכניס אותן למקפיא לשימוש עתידי.


סיכום

כל האמור לעיל אינו מחליף ייעוץ פרטני על ידי יועצת הנקה מוסמכת, אבל ככלל כדאי לדעת שגם אם את חייבת לחזור לעבודה – את לא צריכה להחליף את התזונה של התינוק. שאיבה נכונה תעזור לך לעבור את השעות בעבודה, ובסוף היום תוכלי לחזור ולהסתכל בעיניים של התינוק שלך בזמן שהוא יונק.



התיק האולטמטיבי
התיק האולטמטיבי




1,063 צפיות0 תגובות
bottom of page