תזונה בריאה בבית הספר ובגן: יש דבר כזה!

החופש הגדול נגמר, הילדים חזרו למסגרות, ויחד עם פתיחת שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר מגיעה כמו כל שנה ההתלבטות הנצחית: מה לשים לילדים בסנדוויץ'.

תיק מקרר אולטימטיבי- צידנית רכה
התיק האולטימטיבי - נכנס לילקוט ושומר על קור עד 12 שעות

בעולם מהיר כמו שלנו, מעטים מדי הם ההורים שמשכימים קום בבוקר על מנת להשקיע זמן ומאמץ בקופסת אוכל מזינה ובריאה עבור הילדים. הרוב בוחרים באפשרויות הפשוטות כגון פיתה עם שוקולד או לחם עם חומוס – אולם בדרך כלל מדובר במזון דל יחסית ברכיבים תזונתיים ועשיר בסוכר ובשומן שאינו בריא.


על רקע העובדה שכחמישית מן הילדים העולים לכיתה א' סובלים מעודף משקל ועד כיתה ז' כמעט שליש מהם סובל מעודף משקל, חשוב לדעת שהקפדה על תזונה בריאה כבר בגילאים הצעירים הוכחה כמסייעת בהתפתחות הילדים, בשמירה על בריאותם, ואפילו יש לה השפעה חיובית על הצלחתם בלימודים.


מה כוללת תזונה בריאה?

על מנת ליצור תפריט מאוזן מומלץ להתייעץ עם דיאטנ/ית, אולם באופן כללי ניתן לומר כך:

· חשיבות החלבונים והברזל: בגילאי הגן ובית הספר גופם של הילדים נמצא בתהליכי גדילה, ולפיכך יש לתת להם מזונות עשירים בחלבון, ברזל, ויטמינים ומינרלים כגון ביצה קשה, חביתה וגבינות, והנמנעים מאכילת מוצרים מן החי יכולים גם לאכול טחינה, שקדים ואגוזים.


· אין דבר כזה "יותר מדי ירקות": ירקות מספקים לגוף שלל רכיבים תזונתיים חיוניים להתפתחותם: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים. משרד הבריאות אף ממליץ לאכול מדי יום ירקות בחמישה צבעים, וכך ניתן למשל לתת להם עגבניות שרי, פלפל או מלפפון חתוך לרצועות, גזר גמדי וכדומה.


· כן יש דבר כזה "יותר מדי פירות": ככלל, פירות הם מקור טוב לכל אותם רכיבים תזונתיים שמתקבלים מן הירקות, אולם פירות מסוימים עשויים גם לכלול כמות לא קטנה של סוכר. לכן כדאי לתת לילדים תפוח עץ העשיר בסיבים תזונתיים, בננה העשירה באשלגן, חתיכות מלון, גרגירי רימון ועוד – אך במידה.


· הקפדה על דגנים מלאים: יהיה המילוי של הכריך אשר יהיה, אף אחד לא אמר שחייבים להכניס אותו אל בין