top of page

תזונה בריאה בבית הספר ובגן: יש דבר כזה!

החופש הגדול נגמר, הילדים חזרו למסגרות, ויחד עם פתיחת שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר מגיעה כמו כל שנה ההתלבטות הנצחית: מה לשים לילדים בסנדוויץ'.

תיק מקרר אולטימטיבי- צידנית רכה
התיק האולטימטיבי - נכנס לילקוט ושומר על קור עד 12 שעות

בעולם מהיר כמו שלנו, מעטים מדי הם ההורים שמשכימים קום בבוקר על מנת להשקיע זמן ומאמץ בקופסת אוכל מזינה ובריאה עבור הילדים. הרוב בוחרים באפשרויות הפשוטות כגון פיתה עם שוקולד או לחם עם חומוס – אולם בדרך כלל מדובר במזון דל יחסית ברכיבים תזונתיים ועשיר בסוכר ובשומן שאינו בריא.


על רקע העובדה שכחמישית מן הילדים העולים לכיתה א' סובלים מעודף משקל ועד כיתה ז' כמעט שליש מהם סובל מעודף משקל, חשוב לדעת שהקפדה על תזונה בריאה כבר בגילאים הצעירים הוכחה כמסייעת בהתפתחות הילדים, בשמירה על בריאותם, ואפילו יש לה השפעה חיובית על הצלחתם בלימודים.


מה כוללת תזונה בריאה?

על מנת ליצור תפריט מאוזן מומלץ להתייעץ עם דיאטנ/ית, אולם באופן כללי ניתן לומר כך:

· חשיבות החלבונים והברזל: בגילאי הגן ובית הספר גופם של הילדים נמצא בתהליכי גדילה, ולפיכך יש לתת להם מזונות עשירים בחלבון, ברזל, ויטמינים ומינרלים כגון ביצה קשה, חביתה וגבינות, והנמנעים מאכילת מוצרים מן החי יכולים גם לאכול טחינה, שקדים ואגוזים.


· אין דבר כזה "יותר מדי ירקות": ירקות מספקים לגוף שלל רכיבים תזונתיים חיוניים להתפתחותם: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים. משרד הבריאות אף ממליץ לאכול מדי יום ירקות בחמישה צבעים, וכך ניתן למשל לתת להם עגבניות שרי, פלפל או מלפפון חתוך לרצועות, גזר גמדי וכדומה.


· כן יש דבר כזה "יותר מדי פירות": ככלל, פירות הם מקור טוב לכל אותם רכיבים תזונתיים שמתקבלים מן הירקות, אולם פירות מסוימים עשויים גם לכלול כמות לא קטנה של סוכר. לכן כדאי לתת לילדים תפוח עץ העשיר בסיבים תזונתיים, בננה העשירה באשלגן, חתיכות מלון, גרגירי רימון ועוד – אך במידה.


· הקפדה על דגנים מלאים: יהיה המילוי של הכריך אשר יהיה, אף אחד לא אמר שחייבים להכניס אותו אל בין שתי פרוסות לחם לבן. להיפך, מומלץ להשתמש בקמחים מלאים שמכילים סיבים תזונתיים ומייצרים את תחושת השובע לזמן ארוך יותר. בנוסף ניתן לגוון את הכריכים: פעם לחם מלא, פעם פיתה מחיטה מלאה, פעם טורטיה וכן הלאה.


· מים, מים ועוד מים: הרגילו את הילדים לשתות כמה שיותר מים במקום משקאות ממותקים. בכוס קולה, למשל, יש בין 5 ל-7 כפיות סוכר(!), הרבה יותר מן הכמות המומלצת לצריכה יומית, והרי אי אפשר לשתות כוס קולה אחת בלבד. מים, לעומת זאת, הרבה יותר בריאים משום שהם לא מכילים שום דבר שיכול להזיק לגוף. יתרה מזאת, שתיית מים יכולה לעכב את התיאבון וכך לגרום לילדים לאכול פחות.


האם האוכל יישאר מזין ובריא גם אחרי כמה שעות בתיק?

הורים רבים נמנעים לתת לילדיהם טונה, מיונז ואפילו ירקות ופירות לבית הספר בגלל החשש שהם ישכבו כמה שעות בשמש ויתקלקלו או לא יהיו טעימים כאשר הילדים סוף סוף יאכלו אותם; אולם פתרון חדש שהגיע לאחרונה לישראל עשוי לפתור את הדילמה.


הכירו את PACKIT - תיק מתקפל הנכנס למקפיא שמכיל מערכת מערכת קירור מובנית בדפנותיו, ואשר מסוגל לשמור על הקור של המזון והשתייה המאוחסנים בתוכו למשך שעות רבות.

זהו פטנט ייחודי ונוח שהומצא על ידי אמא לשלושה ילדים מארה"ב, בטוח לשימוש על ידי ילדים ולמעשה נוצר במיוחד על מנת שהם יוכלו ליהנות בבית הספר מארוחה בריאה ומזינה ממש כאילו יצאה זה עתה מן המקרר..






297 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page